איך עליית הריבית מורידה מחירים? הפרופסור מסביר

אייל ראובן No Comments on איך עליית הריבית מורידה מחירים? הפרופסור מסביר

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר פרופ' אבי בן-בסט לקאהן וחכם ב"מהדורת הבוקר": "לבנק יש עצמאות בהחלטות כאלו. התערבות לבנק בנושאי עליית הריבית רק תסב נזק לאזרחי ישראל". ומדוע התכנית של גפני לא הוגנת? האזינו להסבר

צילום: Yonatan Sindel/פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע עליית הריבית שצפויה היום, ולאחר גל עליות של הריבית בארץ ובעולם, שוחחו בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר" עם הפרופסור אבי בן-בסט, שהיה בעבר מנכ"ל משרד האוצר, ומנהל המחקר בבנק ישראל.

"בשנה האחרונה קצב עליית המחירים גדל בכל העולם משתי סיבות מרכזיות" פתח הפרופ'. "בקורונה, המדינות הגדילו את כמות הכסף בשוק והייצור נשאר אותו דבר. זה מוביל לעליות מחירים. הסיבה השנייה היא המלחמה באוקראינה שייקרה דברים רבים".

"בנק ישראל מופקד על צמצום האינפלציה. העלאת ריבית היא הפתרון לא הבעיה. בדרך הזו של העלאת הריבית, אנחנו מקטינים את המוטיבציה של אנשים לקנות בהלוואות, מה שיוביל לכך שהיצרנים יורידו את המחירים – אין דרך אחרת" הסביר הפרופסור.

"לבנק יש עצמאות בהחלטות כאלו. התערבות לבנק בנושאי עליית הריבית רק תסב נזק לאזרחי ישראל" כך בן- בסט.

"אני לא מתייחס לבנקים כצדיקים, הם עושים מהלכים ריווחיים עבור עצמם, אני נלחם שנים שתהיה יותר תחרות. לחברות גדולות לוקחים ריבית נמוכה, ולאזרחים הפשוטים לוקחים יותר. שתגדל התחרות בין הבנקים הריבית תרד כתוצאה מתהתחרות בשוק" הוא הוסיף.

פרופ' בן-בסט הוסיף והסביר מדוע התכנית של גפני להורדת הריבית על המשכנתאות לא הוגנת ולא יעילה, האזינו לריאיון המלא:

 



0 תגובות